Archiwum kategorii: Dysza dławiąca w układzie klimatyzacji

Dysza dławiąca w układzie klimatyzacji

dysza dławiąca, dysza rozprężna, dławik klimatyzacji

W poprzednim biuletynie przedstawialiśmy budowę i funkcję jaką spełnia zawór rozprężny w układzie klimatyzacji. Warto także przyjrzeć się dyszy rozprężnej zwanej także dławiącą, która w niektórych układach montowana jest zamiast zaworu rozprężnego. Dysza najczęściej znajduje się w podszybiu, przed wlotem do parownika, aczkolwiek nie w bezpośredniej styczności z parownikiem, tak jak jest to w przypadku zaworu. Nie jest to konieczne, ponieważ dysza dławiąca nie jest wyposażona w czujnik, który musi być umiejscowiony na parowniku. Dławik to prosty odcinek metalowej rurki o przekroju owalnym, z kalibrowanym otworem umieszczonym wewnątrz plastikowej osłony. Kolor tworzywa jest podstawowym atrybutem identyfikacji dławic – każdej z barw przyporządkowany jest inny rozmiar. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Dysza dławiąca w układzie klimatyzacji | Możliwość komentowania Dysza dławiąca w układzie klimatyzacji została wyłączona