Szkolenie 09 – 11 pażdziernik 2015

Szkolenie 9 – 11 pażdziernik 2015

Zakres szkolenia:

  • budowa i zasada działania układu klimatyzacji
  • diagnozowanie najczęściej spotykanych usterek
  • wymiana i montaż sprężarki w układzie klimatyzacji
  • elektryczny i elektroniczny układ sterowania klimatyzacją
  • problemy z nowymi sprężarkami sterowanymi elektrozaworem
  • elektryczny i elektroniczny układ sterowania klimatyzacją
  • serwisowanie i profilaktyka obsługi układu klimatyzacji

W szkoleniu wzięli udział:

Ryszard Izbicki firma:
Auto Gaz Centrum
kom: 509-300-545
autogazcentrum@op.pl
Mechanika samochodowa
Artur Molka,  Jan Antosiak firma:
„Oponex”
Lipowa 70
97-400 Bełchatów
kom: 721-246-678,               661-164-322
jonny.antosiak@gmail.com
Serwis opon, mechanika lekka.
Zbigniew Leśniewski firma:
Auto-Leśniewski           Zbigniew Leśniewski
87-510 Rak
kom: 791-753-814
Zajmuję się lakiernictwem i blacharstwem, klimatyzacja samochodowa
Marek Król, Jarosław Słodkiewicz firma:
Express-Bus
Czernika 1b
92-538 Łódź
kom: 602-299-299,              607-575-757                 serwis@express-bus.pl
Transport osób, Transport towarów w temperaturze kontrolowanej
Wojciech Grabski firma:
P.H.U. WULKAN
Kółek Rolniczych 1
27-300 Lipsko
kom: 508-070-853
Serwis ogumienia i klimatyzacji
Dariusz Krakowiak firma:
Dariusz Krakowiak
kom: 510-319-915
dariusz.krakowiak@gmail.com
Jarosław Czerwiński firma:
Auto-Naprawa
Witold Czerwiński
Złota 20A
98-220 Zduńska Wola
kom: 608-214-700, 501-387-080
jarus.czerwinski@gmail.com
Diagnostyka i naprawa układów wtryskowych benzyny i common rail, mechanika pojazdowa, geometria, wulkanizacja i serwis ogumienia
Zaszufladkowano do kategorii Wydarzenia | Możliwość komentowania Szkolenie 09 – 11 pażdziernik 2015 została wyłączona

Uzyskaliśmy wpis do rejestru firm wydających zaświadczenia do pracy z f-gazami

szkolenia f-gazy, zaświadczenia do pracy z gazami cieplarnianymiFirma Laser Sp. z o.o. Sp.k. uzyskała wpis do rejestru jednostek wydających zaświadczenia o odbytym szkoleniu o numerze FGAZ-Z/27/0011/16.

Na podstawie tych uprawnień organizujemy i prowadzimy szkolenia, a także wydajemy zaświadczenia o odbytym szkoleniu w „zakresie odzysku substancji kontrolowanych oraz fluorowanych gazów cieplarnianych z systemów klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych”.

Duże zmiany w podejściu do obsługi klimatyzacji samochodowej i nie tylko wprowadza DU z dnia 25 czerwca 2015 r. Poz. 881 Ustawa z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych.

Wszystkie dotychczasowe uprawnienia wydawane na podstawie innych przepisów jak określone w Ustawie i Rozporządzeniach wykonawczych do niej, straciły ważność.

Osoby zainteresowane odbyciem szkolenia i uzyskaniem zaświadczenia zapraszamy do kontaktu:
tel: 42-648-86-45
email: kompresory@laser-sinex.pl  lub  klima@laser-sinex.pl

Zaszufladkowano do kategorii Wydarzenia | Otagowano , | Możliwość komentowania Uzyskaliśmy wpis do rejestru firm wydających zaświadczenia do pracy z f-gazami została wyłączona

Tradycyjne naczynia kuchenne

tradycyjne naczynia kuchenne, patelnie stalowe, garnki żeliwne, naczynia gliniane

tradycyjne naczynia kuchenne

Szanowni Państwo!

Jest nam niezmiernie miło zakomunikować iż Laser sp. z o.o. sp. k. rozszerzyła działalność o nowy profil. Do dotychczasowego (znanego Państwu) asortymentu Spółki dołączyły tradycyjne naczynia kuchenne t.j.: garnki i patelnie z żeliwa, tradycyjne polskie patelnie stalowe, czy ręcznie wykonane naczynia gliniane. Nowy profil działalności powstał z pasji do zdrowego, ekologicznego stylu życia, którą chcielibyśmy się z Państwem podzielić. Dołożyliśmy wszelkich starań aby oferowane produkty były wykonywane metodami tradycyjnymi, z ekologicznych surowców, przez rodzimych wytwórców. Najlepszą rekomendacją dla oferowanych naczyń kuchennych jest fakt iż są one wykonywane przez polskie manufaktury z wieloletnimi tradycjami:
– patelnie stalowe tzw. cygańskie – wytwarzane przez firmę z 50-cio letnią tradycją;
– patelnie i garnki żeliwne – ręcznie odlewane z tradycjami odlewniczymi sięgającymi XIX w.;
– naczynia gliniane – wykonywane na kole garncarskim (rzadkość!) w rodzinnej pracowni, nie przerwalnie od czterech pokoleń.

Na naszej nowej stronie www.garnkiZeliwne.com umieściliśmy także wiele praktycznych porad oraz ciekawych przepisów – sprawdzonych i bogato zilustrowanych.
Przekonajcie się Państwo sami!

Zaszufladkowano do kategorii Wydarzenia | Możliwość komentowania Tradycyjne naczynia kuchenne została wyłączona

Olej do klimatyzacji samochodowej – niezbędny element eksploatacyjny układu

oleje do klimatyzacji samochodowej, olej autoklimatyzacjiBadania rynkowe pokazują jednoznacznie, że większość serwisantów klimatyzacji nie zwraca uwagi na rodzaj oleju podawanego do sprężarki bądź układu klimatyzacji, a połowa z nich używa oleju uniwersalnego nie zastanawiając się nad skutkami jego podania. Jedynie nieliczni mechanicy przyznają, że decydują się na zakup oleju do klimatyzacji w małych jednostkowych opakowaniach z uwagi na problemy związane z jego przechowywaniem i dużą higroskopijnością, która w praktyce oznacza dużą podatność na wilgoć.
Na co należy zwrócić uwagę kupując i dozując olej?

Pojawiające się problemy z wydajnością i pracą układu klimatyzacji, kierowcy i mechanicy najczęściej wiążą z uszkodzeniem kompresora klimatyzacji, zupełnie nie zastanawiając się nad przyczynami takiego stanu rzeczy. Mało kto zadaje sobie sprawę, że kłopoty z klimatyzacją bardzo często wynikają z niewłaściwie dobranego, dozowanego lub przechowywanego oleju. Najważniejszym zadaniem oleju jest smarowanie ruchomych części kompresora, czyli tworzenie odpowiedniego „filmu olejowego” pomiędzy powierzchniami tłoków i cylindrów, a także odprowadzanie ciepła ze sprężarki. Ponadto olej zapewnia właściwe smarowanie iglicy zaworu rozprężnego i wszelkich elementów gumowych (oringów) obecnych w układzie. Ze względu na różne parametry techniczne, wynikające z różnorodnej budowy sprężarek klimatyzacji, producenci określają jakiej lepkości olej powinien zostać podany do kompresora i układu klimy. I tak oleje syntetyczne typu PAG występują w trzech lepkościach: ISO46, ISO100, ISO150. Zastosowanie jakichkolwiek olei markowanych i reklamowanych jako uniwersalne, bądź też mieszanie ze sobą olei o różnych lepkościach prowadzi do uszkodzenia kompresora klimatyzacji. W przypadku kiedy do kompresora podamy olej o niższym współczynniku lepkości niż wymagany, grubość powierzchni smarnej zmniejszy się powodując tarcie tłoka o gładź cylindra, w sytuacji przeciwnej gdy lepkość jest za duża niż wskazują wymagania techniczne, wówczas olej nie zostanie przepchnięty pomiędzy tłokiem a cylindrem w ogóle. Efekt końcowy we wszystkich wskazanych powyżej przypadkach jest taki sam i oznacza zatarcie sprężarki klimatyzacji. Szczególnie niebezpieczne są jednak oleje uniwersalne, które nie mieszają się z czynnikiem chłodniczym w sposób właściwy i nie mogą zapewnić dotarcia substancji smarującej do wymaganych elementów.

olej do klimatyzacji PAG46Innym problemem jest brak świadomości użytkowników w zakresie podatności oleju na wilgoć i tym samym warunki w których powinien on być przechowywany. Jeżeli po otwarciu pojemnika z olejem pozostawimy go przez dłuższy czas w kontakcie z powietrzem atmosferycznym, to staje się on bezużyteczny. Nie gwarantuje właściwego smarowania a ponadto wprowadza do układu klimatyzacji cząsteczki wody, które w połączeniu z olejem i czynnikiem chłodniczym tworzą agresywnie działający kwas powodujący korozję wewnętrzną. Zasadnym jest więc kupowanie olei w jednostkowych opakowaniach jednorazowych wykorzystywanych do obsłużenia jednego układu klimatyzacji. W tym momencie najczęściej górę bierze czynnik finansowy i klienci decydują się zakupić olej w opakowaniu o pojemności jednego bądź pięciu litrów z uwagi na tańszą cenę. Wychodząc naprzeciw tym problemom wprowadziliśmy do naszej oferty oleje klimatyzacji w trzech różnych lepkościach pakowane w pojemniki o pojemności 0,25L, 1L i 5L, ale uwaga bez względu na to czy zakupisz duże opakowanie o pojemności 1 litra, czy też sześciopak jednostkowych opakowań o pojemności 0,25 litra to za jeden litr oleju zapłacisz tyle samo. Zastanów się ile oleju potrzebujesz i w jaki sposób będziesz go przechowywał a następnie dokonaj zakupu. Nie wprowadzamy także rozróżnienia cen w zależności od typu oleju, czynnikiem decydującym o wyborze właściwego typu oleju powinny być wymogi techniczne a nie cena.

Wszystkie lepkości oleju dostępne w naszej ofercie to syntetyczne oleje typu PAG zabezpieczone obustronnie zamkniętym łańcuchem chemicznym (double end capped) co zapewnia dodatkową stabilność termiczną i obniżoną higroskopijność substancji. Proces rozlewania oleju odbywa się w odpowiednich warunkach, w specjalnie wydzielonym pomieszczeniu o obniżonej wilgotności powietrza, a każda z napełnionych butelek zabezpieczona zostaje hermetycznie zgrzewaną osłoną zewnętrzną i plastikowym korkiem. Bez względu na pojemność opakowania, gwarantujemy naszym klientom olej o najwyższej jakości.

opracowanie
Adam Mańkowski

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Olej do klimatyzacji samochodowej – niezbędny element eksploatacyjny układu | Możliwość komentowania Olej do klimatyzacji samochodowej – niezbędny element eksploatacyjny układu została wyłączona

Wpis do rejestru instytucji szkoleniowych

Wpis do rejestru instytucji szkolących

W dniu 30 stycznia 2015 firma Laser uzyskała wpis do rejestru instytucji szkoleniowych pod numerem ewidencyjnym: 2.10/00008/2015.

Na mocy powyższego wpisu organizujemy indywidualne szkolenia dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy dofinansowane ze środków publicznych poprzez Urząd Pracy.

Zaszufladkowano do kategorii Wydarzenia | Otagowano , , , | Możliwość komentowania Wpis do rejestru instytucji szkoleniowych została wyłączona

Rozrusznik samochodowy – najważniejsze informacje

rozruszniki elektryczneRozrusznik to nic innego jak silnik prądu stałego, mający za zadanie zapewnić szybki i bezproblemowy rozruch silnika spalinowego w naszym samochodzie. Z uwagi na swoją istotną funkcję, jest jednym z najbardziej wymagających odbiorców energii elektrycznej z akumulatora i potrafi jednorazowo, w samochodach osobowych pobierać od 200 do 600 amperów. Moc rozrusznika, waha się w przedziale od 0,4 do 10 kW i zależna jest od rodzaju pojazdu. Wydawać mogłoby się, że tak potężne zużycie prądu będzie w bardzo poważny sposób osłabiało kondycję akumulatora, jednak gdy rozrusznik jest w stu procentach sprawny, nic takiego się nie dzieje, a wszystko dzięki temu, że pobór energii następuje w bardzo krótkich odstępach czasu. Przez krótki moment, w którym przekręcamy kluczyk w stacyjce, rozrusznik musi zapewnić silnikowi minimalną, wymaganą prędkość rozruchową. Musi także pokonać opór kilku czynników, utrudniających rozruch, a mianowicie: tarcie łożysk na wale korbowym silnika, czy też pierwszy ruch tłoków w cylindrach. Prędkość ta jest różna w zależności od typu silnika. W silnikach benzynowych najczęściej jest to przedział 40-100 obrotów na minutę, w silnikach diesla znacznie więcej, bo około 100-200 obrotów na minutę. Oznacza to, że rozruszniki dedykowane dla samochodów z silnikami diesla mają znacząco większą moc.

Aby silnik w samochodzie rozpoczął samodzielną pracę, spełnione muszą zostać dwarozrusznik do opla, rozruszniki samochodowe, rozrusznik nissan podstawowe warunki. Po pierwsze zwarty musi zostać główny zacisk plusowy na akumulatorze z zaciskiem plusowym silnika rozrusznika, co umożliwia wprawienie w ruch wirnika, a następnie nastąpić musi zasprzęglenie przekładni zębatej rozrusznika (tzw. bendixu) z kołem zamachowym silnika. Należy pamiętać, że jedynie w pełni sprawny rozrusznik samochodowy jest w stanie zapewnić bezproblemowy rozruch pojazdu.

Z jakimi usterkami rozruszników spotykamy się najczęściej:

  • zużycie się szczotek na silniku – usterka bardzo pospolita, ale też najłatwiejsza do usunięcia
  • uszkodzenie włącznika elektro-magnetycznego – najczęściej objawia się słyszalną pracą rozrusznika, ale brakiem rozruchu na silniku
  • wyrobienie się łożysk ślizgowych – skutkuje wolniejsza pracą rozrusznika, w przypadku kiedy mamy pewność sprawności zasilania i kondycji akumulatora
  • uszkodzenie uzwojenia wirnika lub uzwojenia tzw. wzbudzenia – w takiej sytuacji rozrusznik nie obraca się w ogóle
  • usterka mechanizmu bendix  – zniszczony zębnik lub koło zamachowe  mogą dawać objawy podobne do tych obserwowalnych przy kłopotach z włącznikiem elektro-magnetycznym

Przystępując do diagnozowania problemów z rozrusznikiem, należy także pamiętać o ścisłym związku tego podzespołu z akumulatorem, zapewniającym właściwy poziom zasilania, a także z alternatorem odpowiedzialnym za właściwe ładowanie baterii. Wielokrotnie problemy z rozruchem związane są także z niesprawnością immobiliser’a lub samej stacyjki. W przypadku konieczności wymiany rozrusznika warto sprawdzić ceny na, nie odbiegające jakością od nowych, modele regenerowane.

Pełna oferta rozruszników na stronie sklepu Laser-Sinex: www.e-sklep-laser-sinex.pl

opracowanie
Adam Mańkowski

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Rozrusznik samochodowy – najważniejsze informacje | Otagowano , | Możliwość komentowania Rozrusznik samochodowy – najważniejsze informacje została wyłączona

SEMA Show, Las Vegas, USA (04-07 listopada 2014)

stoisko firmy Laser na targach motoryzacyjnych sema w Las VegasW pierwszych dniach listopada bieżącego roku, mieliśmy okazję uczestniczyć w jednych z największych targów motoryzacyjnych na Świecie. SEMA SHOW odbywające się w Las Vegas to łącznie cztery hale wystawiennicze, blisko trzy tysiące wystawców i dziesiątki tysięcy zwiedzających. Dla firmy Laser udział w wydarzeniu był okazją do zaprezentowania interesujących nowości z oferty produktowej. Oprócz tradycyjnego asortymentu regenerowanych sprężarek klimatyzacji, dużą popularnością cieszyły się włączone niedawno do oferty handlowej – alternatory i rozruszniki. Wśród serwisantów i mechaników, uwagę przykuwał przede wszystkim tester do kontroli poprawności pracy elektromagnetycznych zaworów sterujących w kompresorach klimatyzacji. W opinii pierwszych, zagranicznych klientów pozyskanych podczas targów SEMA, urządzenie doskonale sprawdza się w warsztacie dzięki funkcjonalności i szybkości diagnozy.

Zaszufladkowano do kategorii Wydarzenia | Otagowano , , , , , | Możliwość komentowania SEMA Show, Las Vegas, USA (04-07 listopada 2014) została wyłączona

Alternator – podstawą sprawności układu elektrycznego w samochodzie

alternator, alternatory samochodowe, układ zasilania samochoduPojawiające się objawy świadczące o niesprawności układu ładowania w samochodzie, najczęściej kojarzone są z słabą kondycją akumulatora. W praktyce jednak bardzo często problem dotyczy już nie samej baterii ale alternatora. Najczęściej problem z jego niesprawnością pozostaje niezauważony do ostatniej chwili, dopiero kiedy na desce rozdzielczej pojawia nam się czerwona ikonka ze znaczkiem akumulatora, lub też zauważamy spadki w wydajności oświetlenia wiemy, że czeka nas naprawa bądź wymiana części. Sam akumulator utrzymywany jest w stanie naładowania właśnie dzięki alternatorowi i ma jedynie zapewnić rozruch pojazdu oraz utrzymanie zasilania w momencie postoju, bądź też wtedy gdy prędkość obrotów silnika jest niewystarczająca. Zasadniczym elementem dostarczającym energii dla układu elektrycznego jest alternator.

Zadanie alternatora polega na zmianie energii mechanicznej w prąd elektryczny, które odbywa się dzięki przeniesieniu momentu obrotowego z silnika za pośrednictwem paska napędowego na wirnik alternatora. Alternator jest więc niczym więcej, jak prądnicą prądu przemiennego, który następnie prostowany jest przez zespół diod i kierowany doalternatory, zasilanie akumulatora, alternator budowa akumulatora. Współczesne alternatory zastąpiły stosowane wcześniej w technice motoryzacyjnej, prądnice prądu stałego. Zasadnicza różnica polega na budowie obu podzespołów,  w alternatorze uzwojenie ulokowane zostało w stojanie, a nie jak w przypadku prądnic stałych w wirniku. Rozwiązanie to pozwala na pominięcie komutatora. Po obwodzie izolowanego stojana rozlokowane są trzy,  rozłożone co 120 stopni uzwojenia, a pracujący wewnątrz wirnik to nic innego jak elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Ponieważ siła pola magnetycznego indukującego prąd, uzależniona jest od obrotów wału korbowego silnika, niezbędnym elementem alternatora jest regulator napięcia odpowiadający za monitorowanie i w razie potrzeby zwiększanie poziom prądu wzbudnego.

Do najczęściej spotykanych usterek alternatorów należą uszkodzenia pierścieni, szczotek i łożysk, objawiające się hałaśliwą pracą, a także zwarcia na wirniku, stojanie bądź przepalenie się mostka diodowego. Wszystkie wyżej wymienione przypadki wymagają regeneracji bądź wymiany alternatora na drugi. Należy pamiętać przede wszystkim o tym, że alternator jest źródłem życia dla akumulatora, a bez jego poprawnej pracy bateria traci swoje właściwości. Najprostszym sposobem sprawdzenia sprawności alternatora w samochodzie jest pomiar napięcia wykonany na pracującym silniku. Miernik podłączony do przewodu alternatora i masy powinien wskazać odczyt mieszczący się w granicach od 13,8 do 14,3V. Wyższe lub niższe wskazanie świadczy o niesprawności alternatora.

Opracowanie,
Adam Mańkowski

Zaszufladkowano do kategorii Alternator – podstawą sprawności układu elektrycznego w samochodzie, Auto klimatyzacja samochodowa | Otagowano , , , , | Możliwość komentowania Alternator – podstawą sprawności układu elektrycznego w samochodzie została wyłączona

Kolejni producenci samochodów zaakceptowali nowy czynnik chłodniczy 1234yf

1234yfDotychczas spory związane z unijnymi dyrektywami mówiącymi o przejściu z czynnika r134a na 1234yf nie wychodziły poza obręb starego kontynentu. Od roku ubiegłego, coraz więcej mówi się o zmianach także w USA. Nowo produkowane w Stanach Zjednoczonych Jeepy Cherokee, oprócz dziewięciostopniowej skrzyni biegów posiadają także układ klimatyzacji wypełniony czynnikiem 1234yf. Nie tylko Chrysler, ale i inni producenci samochodów działają szybko by przystosować się do nowego czynnika chłodniczego, nawet pomimo wzrastających obaw o wyższe koszty eksploatacji i ryzyko związane z toksycznymi wyciekami. Ustawodawcy oczywiście forsują nowy czynnik, głównie z powodu zmniejszania emisji gazów cieplarnianych jakie dziś są powszechnie stosowane w samochodach. Kolejną sporą zachętą jest to, że samochody z nowym czynnikiem jak Cherokee kwalifikują się na otrzymanie dopłat z amerykańskiego EPA (Agencja Ochrony Środowiska). Producenci obniżają więc koszty produkcji, a jednocześnie dostosowują się do nowej ekonomii spalania i standardów dotyczących gazów cieplarnianych.

„Mocno wspieramy 1234yf, nowy przyjazny środowisku czynnik chłodniczy dla przemysłu” – powiedział Michael Rinaldi, starszy manager systemów HVAC w załodze Chryslera. Do niedawna, wokół nadchodzących zmian zrobiło się bardzo głośno, głównie za sprawą zagrożeń wykazanych w badaniach Spółki Daimler A.G. We wrześniu 2012 opublikowano testy wykazujące, że 1234yf zapala się i rozpyla toksyczny gas do kabiny Mercedesa B-class. Wszystko wskazuje jednak, że chmury burzowe nad tym problemem odeszły. Badania opublikowane w kwietniu przez SAE International – z udziałem tzw. trójki z Detroit i kilku producentów aut z Azji – prowadzą do wniosków, że 1234yf jest bezpieczny i efektywny, a testy Daimlera zaszły za daleko i być może były skonstruowane tak by na siłę wykazać problem. Druga analiza, opublikowana w sierpniu przez niemiecki urząd regulacji środowiskowych KBA mówi, że nowy czynnik chłodzący jest trochę bardziej ryzykowny od r134a, ale nie niebezpieczny.

 „Ponieważ wszyscy w branży zatrzymali się i zrobili zapasy, na wypadek gdyby coś przeoczono” – mówi Ken Gayer, wiceprezes i dyrektor naczelny Honeywell Fluorine Products – współwłaściciel patentów na nowy czynnik chłodniczy wraz z koncernem DuPont. „Uważamy, że obawy związane z użyciem 1234yf zostały znacząco złagodzone przez kolejne badania potwierdzające to jak bardzo nowy czynnik jest efektywny”. W chwili obecnej, w USA nowy czynnik jest używany w samochodach Jeep Cherokee z rocznika 2014, a także  między innymi w Cadillac XTS i Honda Fit EV. Szacuje się, że jest to około pół miliona pojazdów, a ilość ta szybko wzrośnie w roku 2017, gdy oficjalnie zaczną obowiązywać nowe przepisy w Europie. Honeywell w grudniu 2013 zapowiedział że razem z dostawcami zainwestują 300 milionów USD w produkcję 1234yf w swojej fabryce w Geismar, Los Angeles. Inwestycje mają rozpocząć się w roku 2016.

Aktualnie w Europie, nowy czynnik chłodniczy wprowadzają w swoich układach producenci: KIA, Nissan, Renault, Subaru, Toyota, Mazda i Opel.

Źródło: Raporty i publikacje Automotive News (http://autonews.com)

opracowanie
Adam Mańkowski

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kolejni producenci samochodów zaakceptowali nowy czynnik chłodniczy 1234yf | Otagowano , , , | Możliwość komentowania Kolejni producenci samochodów zaakceptowali nowy czynnik chłodniczy 1234yf została wyłączona

Szkolenie 14-16 lutego 2014

Szkolenie 14 – 16 lutego 2014

Zakres szkolenia:

  • budowa i zasada działania układu klimatyzacji
  • diagnozowanie najczęściej spotykanych usterek
  • wymiana i montaż sprężarki w układzie klimatyzacji
  • elektryczny i elektroniczny układ sterowania klimatyzacją
  • problemy z nowymi sprężarkami sterowanymi elektrozaworem
  • elektryczny i elektroniczny układ sterowania klimatyzacją
  • serwisowanie i profilaktyka obsługi układu klimatyzacji

W szkoleniu wzięli udział:

Tomasz Kornijczuk, Damian Bar firma:
Elektro-Części Kornijczuk Tomasz
Wolności 377
41-800 Zabrze
kom:32 277 38 61
info@tomelektro.pl
Alternatory, rozruszniki, kompresory klimatyzacji, naprawa, regeneracja, sprzedaż
Marcin Miotke firma:
P.U.H. „Korona”
Sokola 11/13
82-500 Kwidzyn
kom: 668-816-989
koronao3@tlen.pl
Serwis klimatyzacji samochodowej, Zabiegi Ozonowania (Mieszkania, Biura, Kosmetyka Aut „Novet”)
Dominik Wejman firma:
P.P.H.U Mot-Rol Dominik Wejman
Szkolna 33
Grodzisk Mazowiecki
kom: 600-704-169
Serwis i produkcja przewodów ciśnieniowych, Serwis i naprawa auto klimatyzacji, Hydraulika Siłowa
Rafał Mazurek Marcin Zalewski firma:
„Mazurek” Krystyna Mazurek
Dzieci Zamojszczyzny
Zamość
kom: 501-473-692
Mechanika, Blacharstwo, Lakiernictwo, Klima
Jarosław Greszta, Karol Kępa firma:
F.H.U. Jaro
Młodzieżowa 6
Zamość
kom: 505-341-643
karol.kepa@wp.pl,
lublin@telemyjnia.nazwa.pl
Serwis klimatyzacji i diagnostyki samochodowej
Artur Łaguna firma:
Bill Service
Feliksa Nowowiejskiego 35
83-000 Pruszcz Gdański
kom: 504-018-514
biuro@billservice.pl www.billservice.pl
Klimatyzacja (samochody osobowe, ciężarowe, jachty, maszyny rolnicze, budowlane), ogrzewanie postojowe (webasto, eberspacher)
Andrzej Kujawa firma:
Auto-Naprawa Andrzej Kujawa
Łukowa 17
83-050 Kolbudy
kom: 501-182-868
kontakt@mechanikakolbudy.pl
Klimatyzacja, ogrzewanie postojowe, mechanika
Dariusz Krupa firma:
Cool Car Service
27 Chestnut Avenue
Portlaoise
Co. Laois
kom: +353 851-569-700
www.cool-car-service.com
coolcarservice@gmail.com
Serwis klimatyzacji i diagnostyki samochodowej.
Mirosław Żaczek firma:
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Mirosław Żaczek
Ludwikowska 24a
56-400 Oleśnica
kom. 609-840-804
miras1000@interia.eu
Obsługa bieżąca i naprawy klimatyzacji, mechanika, wulkanizacja
Zbigniew Żaczek firma:
F.H.U. Rafał Bęben
Wrocławska 53
55-093 Kiełczów
kom. 781-260-112
zaczek1985@wp.pl
Serwis klimatyzacji, wulkanizacja, mechanika ogólna
Roman Tyszko firma:
Z.H.U. Em-Rom
Wrocławska 84
63-421 Przygodzice
kom. 516-189-455
roman.tyszko@wp.pl
serwis klimatyzacji samochodowej, tłumiki, katalizatory, diagnostyka komputerowa, naprawa-spawanie
Adam Kożuchowski firma:
Auto Kemar
Produkcyjna 9
15-680 Białystok
kom: 792-224-592
www.autokemar.pl
autokemar@gmail.com
obsługa i naprawa klimatyzacji, naprawy rozrządów, układów hamulcowych, układów wydechowych, haki holownicze
Arkadiusz Pisarczyk firma:
Auto Klima
Tarnopolska 17
67-200 Głogów
kom. 505-763-062
www.klimaglogow.pl
apisar@wp.pl
Klimatyzacja, Mechanika
Michał Dauer, Adam Bernacki firma:
„Dauer” Michał Dauer
Kościuszki 53 lok. 9
62-030 Luboń
kom. 508-908-893
kom. 792-575-060
elninho21@wp.pl
michal.dauer@gmail.com
Obsługa, serwis i naprawy urządzeń klimatyzacyjnych, wentylacyjnych oraz chłodniczych, a także obsługa klimatyzacji samochodowej
Adam Bazydło,
Jakub Fronczyk,
Zdzisław Bazydło
firma:
P.H.U. Adam Bazydło
Wacława 2
65-342 Zielona Góra
kom. 503-096-900
klima@klima-auto.pl
www.klima.auto.pl
Naprawa i serwis klimatyzacji samochodowej
Stefan Klimczak firma:
F.H.U. Amelserw Stefan Klimczak
Kopernika 35/21
14-400 Pasłęk
kom. 791-506-806
klimczakstefan78@wp.pl
http://www.amelserw.pl
Klimatyzacja,
Mechanika,
Webasto,
Ogumienie+serwis
Zaszufladkowano do kategorii Materiały eksploatacyjne do drukarek | Dodaj komentarz