Szkolenie 9 – 11 pażdziernik 2015
Zakres szkolenia:
- budowa i zasada działania układu klimatyzacji
- diagnozowanie najczęściej spotykanych usterek
- wymiana i montaż sprężarki w układzie klimatyzacji
- elektryczny i elektroniczny układ sterowania klimatyzacją
- problemy z nowymi sprężarkami sterowanymi elektrozaworem
- elektryczny i elektroniczny układ sterowania klimatyzacją
- serwisowanie i profilaktyka obsługi układu klimatyzacji
W szkoleniu wzięli udział:
| Ryszard Izbicki | firma: Auto Gaz Centrum kom: 509-300-545 autogazcentrum@op.pl |
Mechanika samochodowa |
| Artur Molka, Jan Antosiak | firma: „Oponex” Lipowa 70 97-400 Bełchatów kom: 721-246-678, 661-164-322 jonny.antosiak@gmail.com |
Serwis opon, mechanika lekka. |
| Zbigniew Leśniewski | firma: Auto-Leśniewski Zbigniew Leśniewski 87-510 Rak kom: 791-753-814 |
Zajmuję się lakiernictwem i blacharstwem, klimatyzacja samochodowa |
| Marek Król, Jarosław Słodkiewicz | firma: Express-Bus Czernika 1b 92-538 Łódź kom: 602-299-299, 607-575-757 serwis@express-bus.pl |
Transport osób, Transport towarów w temperaturze kontrolowanej |
| Wojciech Grabski | firma: P.H.U. WULKAN Kółek Rolniczych 1 27-300 Lipsko kom: 508-070-853 |
Serwis ogumienia i klimatyzacji |
| Dariusz Krakowiak | firma: Dariusz Krakowiak kom: 510-319-915 dariusz.krakowiak@gmail.com |
|
| Jarosław Czerwiński | firma: Auto-Naprawa Witold Czerwiński Złota 20A 98-220 Zduńska Wola kom: 608-214-700, 501-387-080 jarus.czerwinski@gmail.com |
Diagnostyka i naprawa układów wtryskowych benzyny i common rail, mechanika pojazdowa, geometria, wulkanizacja i serwis ogumienia |




Innym problemem jest brak świadomości użytkowników w zakresie podatności oleju na wilgoć i tym samym warunki w których powinien on być przechowywany. Jeżeli po otwarciu pojemnika z olejem pozostawimy go przez dłuższy czas w kontakcie z powietrzem atmosferycznym, to staje się on bezużyteczny. Nie gwarantuje właściwego smarowania a ponadto wprowadza do układu klimatyzacji cząsteczki wody, które w połączeniu z olejem i czynnikiem chłodniczym tworzą agresywnie działający kwas powodujący korozję wewnętrzną. Zasadnym jest więc kupowanie olei w jednostkowych opakowaniach jednorazowych wykorzystywanych do obsłużenia jednego układu klimatyzacji. W tym momencie najczęściej górę bierze czynnik finansowy i klienci decydują się zakupić olej w opakowaniu o pojemności jednego bądź pięciu litrów z uwagi na tańszą cenę. Wychodząc naprzeciw tym problemom wprowadziliśmy do naszej oferty oleje klimatyzacji w trzech różnych lepkościach pakowane w pojemniki o pojemności 0,25L, 1L i 5L, ale uwaga bez względu na to czy zakupisz duże opakowanie o pojemności 1 litra, czy też sześciopak jednostkowych opakowań o pojemności 0,25 litra to za jeden litr oleju zapłacisz tyle samo. Zastanów się ile oleju potrzebujesz i w jaki sposób będziesz go przechowywał a następnie dokonaj zakupu. Nie wprowadzamy także rozróżnienia cen w zależności od typu oleju, czynnikiem decydującym o wyborze właściwego typu oleju powinny być wymogi techniczne a nie cena.





