Kompresor sprężarka tłokowa osiowa z tarczą wychylną o płynnie zmiennej pojemności skokowej

sprężarka tłokowa osiowa z tarczą wychylną o płynnie zmiennej pojemności skokowej

Budowa i zastosowanie Kompresora/sprężarki do klimatyzacji w samochodach

  1. port ssania
  2. pokrywa tylna
  3. port wydechu
  4. tłok
  5. korbowód
  6. tarcza wychylna
  7. łożysko igiełkowe wzdłużne
  8. bieżnia łożyska oporowego
  9. wodzik
  10. sworzeń wodzika
  11. wtyczka cewki elektromagnetycznej sprzęgła
  12. zabierak, tarcza sprzęgła
  13. dławica, uszczelniacz czołowy
  14. łożysko sprzęgła
  15. koło pasowe sprzęgła elektromagnetycznego
  16. cewka elektromagnetyczna sprzęgła
  17. sworzeń prowadzący tarczy wychylnej (6)
  18. łożysko igiełkowe
  19. ramie wodzika
  20. wał sprężarki
  21. sprężyna dociskowa wału
  22. łożysko poprzeczne
  23. zawór sterujący

Kompresor, sprężarka tłokowa osiowa z tarczą wychylną o płynnie zmiennej pojemności skokowej jest bardzo popularną sprężarką na rynku europejskim. Stosowana przez firmę Sanden w swoim modelu SD7V16 jest to model w którym pracuje 7 tłoków. Sprężarka załączana jest sprzęgłem elektromagnetycznym. Sterowana poprzez zmianę konta nachylenia tarczy wychylnej co ma wpływ na wydajność kompresora. Cały układem klimatyzacji steruje zawór sterujący który zmniejsza lub zwiększa wydajność sprężarki w zależności od zapotrzebowania na schładzanie samochodu. Rozwiązanie to pozwala na znaczne oszczędności w zużyciu paliwa oraz optymalne wykorzystanie sprawności całego układu klimatyzacji samochodowej. Kompresor ten ma zastosowanie w samochodach Citroen, Ford, Peugeot, Renault i Volks Wagena.

Na drugim miejscu pod względem popularności jest kompresor 5-cio tłokowy V5 produkowany przez firmę Harrison. Firma Opel chętnie go stosuje w sowich układach klimatyzacji – w Europie, oraz Pontiac, GMC, Buick – w USA. Kompresor ten jest załączany sprzęgłem elektromagnetycznym, a sterowany zaworem sterującym.

W ostatnich czasach pojawił się nowy model kompresora PXE16 wyprodukowany przez firmę Sanden oraz 7SEU17C firmy Nippondenso. Sprężarka ta jest na stałe połączona paskiem klinowym z silnikiem poprzez sprzęgło stałe, które ma na celu ochronę sprężarki przed zniszczeniem.

Cały układ klimatyzacji jest sterowany komputerowo. W tym rozwiązaniu mamy elektrozawór który po otrzymaniu sygnału z komputera uruchamia cały system klimatyzacji i nim steruje.. Sprężarki te posiadają zwykle 7 tłoków co sprawia że są bardziej wydajne a sterowanie elektrozaworem wpływa na mniejsze zużycie paliwa i bardziej efektywna pracę całego systemu klimatyzacji.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kompresor sprężarka tłokowa osiowa z tarczą wychylną o płynnie zmiennej pojemności skokowej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.