Archiwum kategorii: Auto klimatyzacja samochodowa

Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji samochodowej

napęd kompletny sprężarki klimatyzacji hondaSprzęgłem nazywamy zespół elementów służący do połączenia dwóch obrotowo niezależnie osadzonych elementów kompresora sprężarki. W systemach klimatyzacji samochodowej używane są dwa rodzaje sprzęgieł:

1. Sprzęgło elektromagnetyczne jest załączane przez cewkę elektromagnetyczną o napięciu 12V lub 24 V. Przy tego typu sprzęgle, kompresor załączany jest za pomocą cewki elektromagnetycznej. Bardzo ważnym elementem na który należy zwrócić szczególną uwagę, jest przerwa pomiędzy kołem napędowym a tarczą dociskową – popularnie nazywaną zabierakiem. Niewłaściwa szczelina może doprowadzić do trwałego uszkodzenia sprzęgła kompresora. Uszkodzeniu mogą ulec: cewka sprzęgła kompresora oraz zabierak i koło pasowe. Wielkość szczelin zależy od producenta sprężarek kompresorów.

  1. Czytaj dalej
Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji samochodowej | Możliwość komentowania Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji samochodowej została wyłączona

Montaż oraz prawidłowe osadzenie łożyska koła pasowego

łożysko klimatyzacji, łożysko kulkowe koła pasowego sprężarki

Wymiana łożyska w kompresorze musi być wykonana zgodnie z obowiązującymi zasadami, a ich nie przestrzeganie naraża na konieczność ponownego demontażu kompresora czy też sprzęgła ( napędu ). Pamiętać należy że łożyska wału kompresora i sprzęgła oprócz pracy na wysokich obrotach podlegają również znacznym obciążeniom wzdłużnym i poprzecznym. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Montaż oraz prawidłowe osadzenie łożyska koła pasowego | Możliwość komentowania Montaż oraz prawidłowe osadzenie łożyska koła pasowego została wyłączona

Kompresor sprężarka łopatkowa

Budowa Schemat

łopatkowe kompresory do klimatyzacji samochodowej

Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kompresor sprężarka łopatkowa | Możliwość komentowania Kompresor sprężarka łopatkowa została wyłączona

Kompresor sprężarka tłokowo rzędowa

Klimatyzacja w autobusach

pompa klimatyzacji Scania, Neoplan, Man, Setra, VolvoSprężarki tłokowe rzędowe o stałej wydajności są produkowane z przeznaczeniem do dużych układów klimatyzacji na przykład w autobusach. Mają znacznie większą wydajność w porównaniu do kompresorów klimatyzacji jaki są montowane w samochodach osobowych. Liderem na rynku w produkcji kompresorów klimatyzacji w autobusach jest Bock. Jego model FK2 jest typowym kompresorem rzędowym dwu cylindrowym. Sprężarki rzędowe są produkowane również przez firmę Bitzer czy Thermo King. W zależności od potrzeb i wymagań systemu klimatyzacji do autobusów, producenci kompresorów oferują nam sprężarki 2, 4 i 6-cio tłokowe. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kompresor sprężarka tłokowo rzędowa | Możliwość komentowania Kompresor sprężarka tłokowo rzędowa została wyłączona

Kompresor sprężarka tłokowa z tarczą wychylną pojedynczego działania

Budowa schemat działanie kompresora tłokowego z tarczą wychylną

Sprężarka tłokwa z tarczą wychylną, klimatyzacja samochodowa

Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kompresor sprężarka tłokowa z tarczą wychylną pojedynczego działania | Możliwość komentowania Kompresor sprężarka tłokowa z tarczą wychylną pojedynczego działania została wyłączona

Kompresor sprężarka tłokowa osiowa z tarczą wychylną o płynnie zmiennej pojemności skokowej

sprężarka tłokowa osiowa z tarczą wychylną o płynnie zmiennej pojemności skokowej

Budowa i zastosowanie Kompresora/sprężarki do klimatyzacji w samochodach

Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kompresor sprężarka tłokowa osiowa z tarczą wychylną o płynnie zmiennej pojemności skokowej | Możliwość komentowania Kompresor sprężarka tłokowa osiowa z tarczą wychylną o płynnie zmiennej pojemności skokowej została wyłączona

Kompresor sprężarka spiralna scroll

Klimatyzacja samochodowa, Kompresor sprężarka spiralna-scrollSprężarka spiralna popularnie nazywana w gwarze warsztatowej scrollem to typ rotacyjnej sprężarki wyporowej. Element sprężający składa się z dwóch spiralnych wstęg, z których jedna jest na stałe przymocowana do obudowy, a druga ruchoma jest zamocowana na obrotowej osi sprężarki i wykonuje ruchy mimośrodowe, tworząc komorę sprężania czynnika chłodniczego. Wirująca spirala poruszając się ruchem przeciwnym do ruch wskazówek zegara, powoduje zassanie czynnika chłodniczego np.: R134A, a następnie zamknięcie otworu wlotowego – ssącego. Następnie czynnik jest przemieszczany w kolejnych kieszeniach i sprężany w kierunku środka spirali, gdzie znajduje się wydech i zawór zwrotny. Cały cykl sprężania czynnika chłodniczego trwa 2.5 obrotu. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kompresor sprężarka spiralna scroll | Możliwość komentowania Kompresor sprężarka spiralna scroll została wyłączona

Klimatyzacja samochodowa budowa-schemat

układ klimatyzacji w samochodzie, budowa-schemat, części zamienne do klimy

Klimatyzacja w samochodzie dzieli się na dwie podstawowe grupy:

  1. Klimatyzacja automatyczna
  2. Klimatyzacja manualna

Klimatyzacja samochodowa budowa

Niezależnie od modelu czy marki samochodu, klimatyzacja Samochodowa składa się z podstawowych i niezmiennych elementów. Czy potocznie nazywana jest przez użytkowników jako klima czy auto klima działa zawsze na tej samej zasadzie i ma konieczny zespół elementów; Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Klimatyzacja samochodowa budowa-schemat | Możliwość komentowania Klimatyzacja samochodowa budowa-schemat została wyłączona

Instrukcja obsługi maszyny do płukania układów klimatyzacji samochodowej

Urządzenie do płukania układów i części autoklimatyzacji samochodowej.

Turbo-Celaner 2009

schemat budowy maszyny do czyszczenia klimatyzacji samochodowej

Instrukcja obsługi

OPIS :

  1. Wlot napełniania płynem płuczącym
  2. Wąż dopływowy (czerwony)
  3. Odpływ czynnika czyszczącego
  4. Wlot powietrza sprężonego
  5. Zawór wlotu powietrza
  6. Wąż odbierający (niebieski)
  7. Manometr ciśnienia
  8. Pojemnik na filtr
  9. Zbiornik ciśnieniowy 2.5L
  10. Separator oleju
  11. Uchwyt
  12. Pojemnik na płyn płuczący 2L
  13. Zawór jednokierunkowy ( zwrotny )

Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Instrukcja obsługi maszyny do płukania układów klimatyzacji samochodowej | Możliwość komentowania Instrukcja obsługi maszyny do płukania układów klimatyzacji samochodowej została wyłączona

Filtry kabinowe przeciwpyłkowe – budowa i funkcje

filtr przeciwpyłkowy audi A3, filtr włókninowy audiPierwsze filtry kabinowe pojawiły się w samochodach około piętnastu lat temu, były montowane głównie w pojazdach z klimatyzacją. W ciągu ostatniej dekady przestały być dobrem luksusowym, a stały się standardem zapewniającym komfort podróżowania. Szacuje się, że do roku 2015 filtry przeciwpyłkowe będą już fabrycznie montowane we wszystkich autach europejskich. Dbając o własne zdrowie i dobre samopoczucie podczas jazdy nie wystarczy jedynie posiadanie filtra, należy go także regularnie wymieniać.

Rozwijająca się technologia produkcji dostarcza coraz to nowsze i skuteczniejsze rozwiązania w zakresie materiałów, z których to wkłady filtrujące są wykonane. W chwili obecnej największą chłonnością i zarazem najmniejszą podatnością na wilgoć cechują się filtry wykonane z włóknin kilkuwarstwowych. Najczęściej są to:

Rozwijająca się technologia produkcji dostarcza coraz to nowsze i skuteczniejsze rozwiązania w zakresie materiałów, z których to wkłady filtrujące są wykonane. W chwili obecnej największą chłonnością i zarazem najmniejszą podatnością na wilgoć cechują się filtry wykonane z włóknin kilkuwarstwowych. Najczęściej są to: Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Filtry kabinowe przeciwpyłkowe – budowa i funkcje | Możliwość komentowania Filtry kabinowe przeciwpyłkowe – budowa i funkcje została wyłączona