Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym

W serwisach obsługujących klimatyzację samochodową z roku na rok pojawia się coraz więcej klientów uskarżających się na niewydajną pracę układu bądź całkowity brak chłodzenia. Pierwsze co nasuwa się w takiej sytuacji to sprawdzenie sprzęgła sprężarki. Zazwyczaj dokonuje się tej czynności zanim jeszcze weźmiemy do ręki miernik czy też przystąpimy do kolejnych czynności.

sprężarki z zaworem sterującym, kompresory klimatyzacji samochodowejCoraz częściej spotykamy jednak sprężarki nie posiadające tradycyjnego sprzęgła elektromagnetycznego, a to nie tylko eliminuje pierwszy krok w postępowaniu mechaników. Powstaje pytanie co robić, podłączyć miernik? Może tak, a może i nie. Gdzie szukać problemu i jak prawidłowo zweryfikować ogólny stan techniczny kompresora? Teoretycznie powinno być łatwiej bo przecież to właśnie źle wyregulowana szczelina na sprzęgle jest często głównym problemem diagnostycznym, a teraz nie będziemy musieli o tym myśleć? Owszem ten problem odpada, pozostaje jednak kilka innych, zupełnie nowych…

Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym | Otagowano , , , , , , , , , | Możliwość komentowania Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym została wyłączona

Mechanizm optyczny w drukarce laserowej – schemat

Mechanizm optyczny drukarki laserowej, budowa, schemat

Schemat budowy i działania mechanizmu optycznego drukarki

Mechanizm optyczny w drukarkach laserowych składa się z dwóch części. Pierwszą jest mikroprocesor, laser oraz zestaw zwierciadeł i soczewek, które znajdują się w drukarce. Drugą częścią jest wałek optyczny (tzw. bęben OPC), który znajduje się w tonerze do drukarki. Cały układ ma za zadanie sformować i nanieść na papier obraz, który chcemy wydrukować. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Informacje techniczne | Otagowano , , | Możliwość komentowania Mechanizm optyczny w drukarce laserowej – schemat została wyłączona

Toner do drukarki laserowej – schemat budowy

Toner drukarki laserowej, schemat i budowa toner do drukarki

Schemat budowy i zasady działania tonera do drukarki laserowej

Przekrój typowego tonera do drukarki laserowej. Wszystkie istotne dla wydruku elementy (bęben światłoczuły, wałek magnetyczny, listwa czyszcząca, listwa podająca, wałek magnetyczny, zbiornik z ładunkiem proszku, zbiornik na proszek resztkowy) tworzą jedną, w zasadzie nierozbieralną dla użytkownika całość. Taka modułowa konstrukcja typowa dla Canona stosowana jest w drukarkach laserowych HP.

Zaszufladkowano do kategorii Informacje techniczne | Możliwość komentowania Toner do drukarki laserowej – schemat budowy została wyłączona

Dlaczego tonery regenerowane Laser-Sinex?

Regeneracja tonerów do drukarek laserowych, tonery regenerowane do drukarek HPNiewątpliwie każdy z potencjalnych klientów zastanawia się, czy warto kupować artykuły naszej produkcji, a więc te „nieoryginalne” czy zamienniki oraz jaka jest różnica między tonerami „oryginalnymi” a tonerami regenerowanymi przez nasz zakład. Należy stwierdzić, że zasadniczych różnic nie ma. Podstawowym aspektem sprawy jest to, iż nie ma tonerów „oryginalnych”, można jedynie mówić o tonerach firmowanych logo znanych, markowych producentów urządzeń drukujących, zlecających wykonanie tonerów innym firmom. Główną i w zasadzie jedyną różnicą między tonerem „oryginalnym” a tonerem naszej produkcji jest cena. Producenci tonerów firmowych korzystają z tych samych surowców i komponentów, jakich używa do produkcji nasz zakład. Korzystamy z tych samych nośników barw w kasetach. Surowce te kupujemy na rynku światowym, którego podstawą jest kilku producentów. Właściwy wybór komponentów i dbałość o odpowiednią jakość wykonania daje końcowy efekt, którym jest toner spełniający wymagania techniczne i mogący pracować w każdej drukarce. Można zatem stwierdzić, że kaseta nie firmowana spełnia wymogi techniczno-jakościowe przewidziane dla konkretnego tonery w 100 % regenerowane, duże ilości, magazyn LASER-SINEXrozwiązania konstrukcyjnego tonera. Praktyka producentów drukarek polegająca na wiązaniu gwarancji z używaniem tylko „oryginalnych” tonerów d drukarek podnosi jedynie koszty eksploatacji, czym skutecznie odstrasza potencjalnych nabywców używających wielu drukarek. Jedynym i podstawowym kryterium wyboru jakości jakim należy się kierować jest precyzja wykonania tonera oraz jakość i efektywność drukowania. Dodatkową zaletą jest możliwość regeneracji tonerów. Zaleta ta wiąże ze sobą korzyści ekologiczne i wymierne oszczędności sięgające nawet do 30% kosztów eksploatacji. Nasza firma zajmuje się regeneracją zużytych tonerów. Metoda regeneracji polega na wymianie zużytych komponentów tonera na nowe, co w efekcie daje wyrób tej samej jakości, co produkt nowy i pozwala na znaczne oszczędności. Wymieniane i sprawdzane są wszystkie elementy tonera takie jak bęben światłoczuły czy listwa podająca. Tak powstały zregenerowany toner poddawany jest szczegółowym testom na specjalnym analizatorze kaset LT-777. Testowanie stu procent naszych tonerów regenerowanych daje nam tonery w 100% regenerowane, jakość premium, materiały eksploatacyjne do drukarekpewność co do ich pełnej sprawności technicznej.  Na zakończenie pragniemy podkreślić, że nasza firma pomaga w rozwiązywaniu problemów i odpowiada na pytania związane z eksploatacją tonerów. Dotyczy to również szczegółowych problemów technicznych, gdyż jako producent kaset posiadamy rozległe zbiory danych technicznych, jak i wiedzę praktyczną wynikającą z profilu naszej firmy.

Zaszufladkowano do kategorii Materiały eksploatacyjne do drukarek | Otagowano , , , | Możliwość komentowania Dlaczego tonery regenerowane Laser-Sinex? została wyłączona

Co to jest pokrycie 5% wydruku?

Kartka A4 zapisana w całości standardową czcionką szeryfową, wielkości 12 punktów, zaczernia (pokrywa) stronę w 12-15%. Oznacza to dla nas wymienianie tonerów w drukarce znacznie częściej, niżby to wynikało z nominalnej wydajności deklarowanej przez producenta drukarki. Poniżej przedstawiamy Państwu przekładowe wydruki wraz z podanym stopniem zaczernienia strony wydruku.

przykładowe wydruki z drukarek laserwych

Przykładowe wydruki z drukarki HP LJ 1010 o różnym stopniu zaczernienia strony.

Zaszufladkowano do kategorii Informacje techniczne | Otagowano , | Możliwość komentowania Co to jest pokrycie 5% wydruku? została wyłączona

Uniwersalny analizator tonerów LT-777

analizator LT-777 do tonerów laserowych

analizator tonerów LT-777 – testowanie tonera HP 1010

 Firma „LASER-SINEX” Sp. z o.o. ZPChr. z siedzibą w Łodzi jako jedyna w Polsce posiada najbardziej zaawansowane technicznie urządzenie sprowadzone ze Stanów Zjednoczonych przeznaczone do testowania kaset („tonerów”) do drukarek laserowych zawierających wałek światłoczuły oraz toner. Jest to UNIWERSALNY ANALIZATOR LT-777 TONERÓW DO DRUKAREK LASEROWYCH. Analizator LT-777 umożliwia testowanie ponad 70 typów kaset do drukarek laserowych (mono i wielokolorowych). Eliminuje on konieczność wykorzystania drukarki do testów, a co za tym idzie błędy w ocenie wynikające nie z wadliwości kasety bądź jej elementów a np. zabrudzeń wewnątrz drukarki. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Informacje techniczne | Otagowano , , , | Możliwość komentowania Uniwersalny analizator tonerów LT-777 została wyłączona

Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji samochodowej

napęd kompletny sprężarki klimatyzacji hondaSprzęgłem nazywamy zespół elementów służący do połączenia dwóch obrotowo niezależnie osadzonych elementów kompresora sprężarki. W systemach klimatyzacji samochodowej używane są dwa rodzaje sprzęgieł:

1. Sprzęgło elektromagnetyczne jest załączane przez cewkę elektromagnetyczną o napięciu 12V lub 24 V. Przy tego typu sprzęgle, kompresor załączany jest za pomocą cewki elektromagnetycznej. Bardzo ważnym elementem na który należy zwrócić szczególną uwagę, jest przerwa pomiędzy kołem napędowym a tarczą dociskową – popularnie nazywaną zabierakiem. Niewłaściwa szczelina może doprowadzić do trwałego uszkodzenia sprzęgła kompresora. Uszkodzeniu mogą ulec: cewka sprzęgła kompresora oraz zabierak i koło pasowe. Wielkość szczelin zależy od producenta sprężarek kompresorów.

  1. Czytaj dalej
Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji samochodowej | Możliwość komentowania Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji samochodowej została wyłączona

Montaż oraz prawidłowe osadzenie łożyska koła pasowego

łożysko klimatyzacji, łożysko kulkowe koła pasowego sprężarki

Wymiana łożyska w kompresorze musi być wykonana zgodnie z obowiązującymi zasadami, a ich nie przestrzeganie naraża na konieczność ponownego demontażu kompresora czy też sprzęgła ( napędu ). Pamiętać należy że łożyska wału kompresora i sprzęgła oprócz pracy na wysokich obrotach podlegają również znacznym obciążeniom wzdłużnym i poprzecznym. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Montaż oraz prawidłowe osadzenie łożyska koła pasowego | Możliwość komentowania Montaż oraz prawidłowe osadzenie łożyska koła pasowego została wyłączona

Kompresor sprężarka łopatkowa

Budowa Schemat

łopatkowe kompresory do klimatyzacji samochodowej

Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kompresor sprężarka łopatkowa | Możliwość komentowania Kompresor sprężarka łopatkowa została wyłączona

Kompresor sprężarka tłokowo rzędowa

Klimatyzacja w autobusach

pompa klimatyzacji Scania, Neoplan, Man, Setra, VolvoSprężarki tłokowe rzędowe o stałej wydajności są produkowane z przeznaczeniem do dużych układów klimatyzacji na przykład w autobusach. Mają znacznie większą wydajność w porównaniu do kompresorów klimatyzacji jaki są montowane w samochodach osobowych. Liderem na rynku w produkcji kompresorów klimatyzacji w autobusach jest Bock. Jego model FK2 jest typowym kompresorem rzędowym dwu cylindrowym. Sprężarki rzędowe są produkowane również przez firmę Bitzer czy Thermo King. W zależności od potrzeb i wymagań systemu klimatyzacji do autobusów, producenci kompresorów oferują nam sprężarki 2, 4 i 6-cio tłokowe. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kompresor sprężarka tłokowo rzędowa | Możliwość komentowania Kompresor sprężarka tłokowo rzędowa została wyłączona